torsdag, februari 15, 2007

Igår och idag

Jag tänkte skriva om både den fjortonde och femtonde februari. Tja, let's begin.

Fjortonde februari:
Den fjortonde var ju alla hjärtans dag. Och en onsdag. Det började med spelningen vid 09.30 till 09.50. Sen så lämnade jag flöjten hos farmor och gick till skolan. Vi hade svenska första lektionen, men vår lärare hade vinterkräksjukan, och skolan hade inte hittat någon vikarie så jag började ännu senare (det hör till grejen att jag har lunch direkt efter svenskan). Så istället för det så hjälpte jag och mina kompisar en lärare med att sätta upp ett stort, vitt papper där man kunde sätta upp pappershjärtan med en alla hjärtans dag-hälsning på. Jag skrev typ bara till mina kompisar då jag inte har en pojkvän.
Resten av dagen flöt på som vanligt. När jag kom hem så bakade jag en hjärtformad kladdkaka, och sedan så åkte min storasyster till sin kvällskurs och jag hade hela huset för mig själv, hela kvällen! Mamma var på bio, och pappa var borta nånstans. Så det blev stekmiddag och en massa kladdkaka. Vilket påminner mig om att jag ska laga tomatsoppa idag!
Men vid 20.00 så var det premiären av "Men in trees", såklart man måste kolla"! Skaparna till "Men in trees" gjorde ju för fan "Sex and the City"! Det var skitbra faktiskt, en TV-serie som jag kommer att följa. Sen så var det den sjunde säsongspremiären av Top Model. Och mina favoriter är redan tvillingarna!

Den femtonde september:
Jsg fick gå upp halv sju istället för halv åtta idag, för mamma och jag skulle åka till tandregleringen för att hämta upp min tandställning. Jo, det är sant, jag har fått tandställning! Inte räls, som sitter fast, utan en som man kan ta ut, för mitt överbett.
Ja, sedan har hela dagen flutit på. Fast jag måste berätta om min sista lektion! Det var NO-tema, då jag går i NO-klass. En tjej i min klass och en kille som går i paralellklassen är båda långa och de "tävlar" om vem som är längst. Och de är också rättså lika. Så jag sa det till dem, och då sa en väldigt irriterande kille: "Ooooo, girlfriend", och då slog den andra killen, som är väldigt muskulös, honom rätt i ryggen! Och han ryggade tillbaka och såg rädd ut! Det kanske inte låter så kul, men det var askul på plats! Oj, just det, nu ska jag laga mat!

Etiketter: , , ,

Cursor by nuthinbutnet.net