tisdag, november 21, 2006

En massa gnäll

Hej! Jag vet jag inte har skrivit på över två veckor, men anledningen är enkel. Jag har inte haft något att skriva om! Men nu har jag kommit på något. Grejen är...;
Jag är sjuk! Sjuk och har mens SAMTIDIGT! Ibland är människokroppen konstig. Åh, ägget blev inte befruktat. Vi sköljer ut det med blod och slemhinnor! Och så ser vi till att det gör jäkligt ont i livmodern. Är andledningen att man inte ska vilja ha mens så man blir gravid? Om det är så så är det smart. Men asså... kroppen borde ha anpassat sig till vårt moderna samhälle. Ibland har man nästan lust att sterilisera sig.
Fast förutom mensen så är jag ju sjuk. Jippi (inte)! Jag är förkyld, igår tog jag en Rinexin och somnade framför teven. Då sa pappa att jag hade blivit en tonåring på riktigt. Då förtjänar den har bloggen sitt namn på riktigt.

Jag gick på stan i lördags med min kompis. Hon hade på sig en skitsnygg kappa och högklackat. Hon är snygg, och kappan och klackarna gjorde så att hon såg ut som 16 minst! Och hon är 13. Jag, däremot kan fortfarande åka på barnbiljett på bussen om jag, vill och jag har typ tusen finnar och glasögon. Och kommer få tandställning! Om mina kompisar får en enda finne som inte syns om man inte tittar med mikroskop så är det en katastrof för dem. Men jag som har enorma rödgula finnar i pannan säger att de kan vara glada. Jag vill gå till en hudläkare och få medicin då inget annat verkar hjälpa.
Fast jag köpte ett läppstift, Color Riche från L'Oreal, det stod att det var Color Riche Star Secrets, men det tvivlar jag på då det inte var någon av färgerna som de marknadsförde läppstiftet med. Däremot så fick jag det billigare, 89 kr istället för 120 då det var kampanjpris. Färgen heter Kerry Rosewood nr. 713 och är härligt rosaglittrande. I love it! Det hjälpte min onda hals lite... Herrå, och hoppas ni stod ut med allt mitt gnäll.
Cursor by nuthinbutnet.net