lördag, september 23, 2006

Kompis ett

Jag var på stan idag, med kompis två och kompis tre. Vi kollade på diadem, gröna med små hjärtan, eller stjärnor, minns inte riktigt.
Då berättade kompis tre att hon och kompis ett hade varit på stan en vecka tidigare, och de hade också kollat på de diademen. Då hade kompis ett tagit upp ett av diademen och sagt:
- "Visst är den här ful?".
- "Mmmm", sa kompis tre.
- "Fast Veronika skulle nog gilla den, hon gillar ju sånna här saker", sa kompis ett.
Elakt eller vad? Och nu ska jag berätta om en annan konstig sak.
För ganska länge sedan så var jag och kompis ett på stan. Jag köpte bland annat en ögonskugga för 129 kr. Och den sista affären vi var på var JamJam, som är en affär med dyrare godis, men fler sorter och bättre kvalitet. Då köpte jag lösgodis där. Det kostade 9,90 kr per hekto.
Men iallafall, kompis tre berättade att kompis ett hade sagt att jag hade köpt mer godis än vad jag hade gjort, och av godiset som kostade 24,90 kr per hekto. Skumt eller vad?
Cursor by nuthinbutnet.net